För att kunna göra en skadeanmälan måste Ni fylla i registreringsnumret för bilen skadan gäller. Innan Ni gör en skadeanmälan är det viktigt att Ni tar fram uppgifter om när senaste service utfördes, vid vilken kilometersträcka samt var bilen är försäkrad.

Om Ni tidigare har utfört arbete åt oss och blivit tilldelade ett kundnummer, fyller Ni i det nedan innan. Ni klickar på "Gå vidare". Om Ni saknar kundnummer går det bra att lämna fältet
tomt och klicka på "Gå vidare".

Det krävs inget kundnummer för inloggning, det räcker med registreringsnummer. När du gjort skadeanmälan klar, genereras automatiskt kundnummer för att förenkla för dig nästa gång du gör en skadeanmälan. Nästa gång du gör en skadeanmälan och matar in registreringsnummer samt kundnummer så kommer dina uppgifter upp med automatik.


  

Invalid customernr

AB Svensk Bilgaranti tillhandahåller ett mycket effektivt system för dig som verkstad.
Dessa grundläggande punkter är villkor och information för att fylla i en skadeanmälan

En reparation får endast påbörjas efter det att AB Svensk Bilgaranti godkänt skadan.

Arbete som påbörjats innan godkännande från AB Svensk Bilgaranti ersätts av den som beställt arbetet oavsett om det omfattas av garantin eller ej.

Muntliga godkännanden oavsett form är aldrig ett godkänt skadesvar.

Reparerande verkstad har ansvar enligt svensk konsumentlagstiftning.

AB Svensk Bilgaranti tillämpar 30 dagars betalningsvillkor om inget annat är överenskommet.

AB Svensk Bilgaranti ersätter inte faktureringsavgifter eller likvärdiga avgifter.

AB Svensk Bilgaranti äger rätt att avvakta betalning om felet inte är avhjälpt.

Om bytt komponent begärs in utbetalas inte ersättning förrän komponenten inkommit till AB Svensk Bilgaranti.

  
Emme löydä ilmoitetulla rekisteritunnuksella voimassa olevaa sopimusta. Syitä siihen voivat olla:

- Sopimus on päättynyt

- Sopimuksen maksut ovat erääntyneet, jolloin emme anna laskutuslupaa ennen kuin maksut ovat suoritettu

- Sopimus on kirjattu meille väärällä rekisteritunnuksella (ks sopimus jos mukana)

- Ajoneuvo ei ole Fragus Warranty Finland Oy:n hallinnoinnissa

- Ajoneuvolla ei ole voimassa olevaa sopimusta, pyydä asiakkaalta sopimusehdot nähtäväksi

Jos em. asiat tarkastettu, eikä sopimusta löydy silti, olkaa yhteydessä meihin, info@fragus.fi niin selvitämme mistä on kyse
*Arbetsmoment: *Timdebitering: *Antal timmar:
*Delar: *Kostnad: *Antal:
*